31 octombrie 2011

ciorba de varza

   Ciorba de varza pe care o prezint, este specifica la nemti, de Craciun. Are denumire in germana, am sa ma documentez pentru a corecta titlul.
  Varza in mod normal trebuie sa fie murata, dar pt ca nu am avut, am facut cu varza dulce.
  Ingrediente pentru 4 portii:
- o varza alba proaspata sau murata
- 3 morcovi tocati (aproximativ)
- 2 radacini patrunjel tocate
- o bucata de carnat afumat (vedeti cat, in poza), se feliaza
- costita afumata (a se vedea tot in poza), se scoate carnea de oase
- carne de pasare, cam jumatate de piept taiat bucati.

 Daca folositi varza murata, lasati-o la desarat, in apa rece, macar o ora, inainte de a pregati mancarea.



Morcovii si patrunjelul se pun la calit in putin ulei, cam 10 minute.

Se adauga varza tocata si se lasa la fiert pana cand legumele sunt pe jumatate fierte,

apoi se adauga carnatul feliat, costita si carnea de pasare. Ciorba se lasa la fiert, pe foc mic, pana la final, fara a interveni. Cand este fiarta, se poriveste de sare si piper si se acreste de preferat, cu moare de varza, daca nu este, cu zeama de lamie, cum am facut eu. Se mai poate folosi si otet, zeama de la ardeii iuti pusi pe iarna, in acest caz nu mai pneti piper.
 In caz ca se baga varza acra, s-ar putea sa nici nu fie nevoie sa mai acriti ciorba.




  Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu