10 octombrie 2011

linzer

   Astazi fac prima mea postare incepand cu o reteta de prajitura pe care am primit-o de la mama prietenului meu si pe care am adoptat-o foarte repede. O fac frecvent, deoarece este usor de pregatit si usoara de consumat, dupa cum veti putea vedea.

  Pentru aluat aveti nevoie de:
- 500 g faina
- 300 g unt/margarina
- 150 g zahar
- 2 galbenusuri
- coaja rasa de la o lamaie
- zahar vanilat (eu prefer zaharul vanilat de bourbon de la Dr Oetker)
- sare, aproximativ jumatate de lungurita, chiar o lingurita.

   Se freaca untul/margarina cu zaharul si zaharul vanilat, se adaua cele doua galbenusuri, coaja rasa de lamaie, faina si sarea. Va rezulta un aluat usor moale dar totusi bun pt intins cu sucitorl. In caz ca este totusi prea moale, mai framantati-l cu putina faina, dar aveti grija sa nu ajunga prea vartos si uscat. Cand am ajuns la consistenta dorita a aluatului, am intins o foaie de o grosime de aproximativ 1 cm (nu mai groasa), cu care am tapetat tava de tarta, inclusiv peretii. Se inteapa aluatul cu furculita, pe alocuri, pentru  nu se umfla. Ca umplutura folosesc gem/ dulceata/magiun, in functie de ce poftesc in acel moment sau de ce am prin casa. Eu recomand ceva cu gust acrisor, gen gemul de caise. Intind gemul intr-un strat de maxim 1 cm, iar deasupra fac bastonase din aluatul ramas, pe care le pun sub forma unui grilaj.


   Cantitatea de aluat care rezulta, mie-mi ajunge pentru doua portii de prajitura, in forma de tarta. Uneori nu vreau sa fac doua prajituri identice si pentru ca acest aluat se preteaza foarte bine si pt fursecuri/biscuiti, fac forme de animale (eu am un set cumparat din Ikea, cu forme de craciun) si le coc doar asa, simple.  Cine are copii, poate chiar ca pe aceste animalute sa le doteze cu ochi, gura de ciocolata etc. Se pot pudra cu zahar.












Important:  aluatul se preteaza a fi folosit si sub diverse alte forme de pregatire si umplere, important este sa fie timp si imaginatie.

2 comentarii:

  1. sunt dementiale, cum se topesc in gura si foarte practice. Recomand reteta, in criza de timp e salvatoare si eu am facut furori la musafiri cu copii ;)

    RăspundețiȘtergere