28 octombrie 2011

Pilaf de orez

 Mie imi place foarte mult pilaful de orez si-l pregatesc cat sa ajunga pentru 4 persoane. Adica mancam la o masa, eu si prietenul meu si ce ramane merge la pachet pt serviciu.
  Necesar:
- 1 cana orez, de care doriti, dupa buget (eu folosesc orez cu bob lung)
- 1 ceapa mai mare
- 1 praz (optional)
- 2 buc ardei gras (optional, iarna este mai greu)
- apa/ supa/ zeama de la rosii proaspete, daca e vara (eu folosesc apa de obicei)
- frunze de patrunjel
 Se toaca ceapa si prazul si se calesc pana devin aurii,


se adauga ardeiul feliat si orezul spalat si se amesteca intr-una ca sa nu se prinda,

cam 1 minut; se stinge cu apa/ supa/ zeama de la rosii aproximativ o cana, pentru inceput si se lasa sa fiarba la foc mic. Pe parcursul fierberii, orezul se umfla, daca este necesar, mai adaugati apa pana cand orezul este fiert, aveti grija sa nu devina mamaliga. Cand este aproape gata, condimentati de sare, piper sau alte condimente, dupa gustul vostru. Mie-mi place sa pun curry. Daca va place, mai puteti adauga odata cu orezul si putin porumb si mazare, dar doar cat sa fie pt culoare. este ideal sa-l serviti alaturi de o mancare de pui .
  Pofta buna !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu