27 octombrie 2011

Pui la cuptor

  Prin vara am facut acest pui la cuptor, caruia i-am facut poza in ideea ca  va veni vremea sa si public reteta asta (mai sunt si altele). Face parte din categoria "mancare cu ce am prin casa".
Avem nevoie de:
- 1 pui (aripile, pulpele si pieptul)
- 3 rosii sau o conserva de rosii cu pulpa
- 1 fir praz
- ardei gras/gogosar
- frunze de patrunjel
- sos facut din: sare, piper, ardei iute tocat marunt (foarte putin, daca mancati picant), mustar cam 2 linguri, curry si putin ulei de masline (eu nu am pus decat o lingurita pt ca avem pui de casa, care are multa grasime, la un pui din comert, se poate pune mai mult). Se amesteca toate acestea pana devin ca o pasta.
  Puiul se curata bine, daca e cazul il si parliti putin, dupa care se spala bine in apa rece si se mai lasa cam 15 minute in apa, sa se curete de sange. Dupa aceasta operatiune, se zvanta carnea cu un prosop de hartie si se freaca cu sos. Se aseaza intr-o tava, care a fost unsa cu putin unt sau ulei. Daca va ramane sos, turnati-l peste pui, in tava si apoi presarati rosiile decojite si tocate, prazul taiat rondele, ardeiul feliat si frunzele de patrunjel.
  Tava se acopera cu capacul din dotare sau folie de aluminiu si se da la cuptor la foc mic spre mediu (cei care au termoteru, se da la 150 grade) cam jumatate de ora. Totusi, verificati intre timp sa nu se arda. Cand este aproape gata, se descopera si se mai lasa 10 minute , pt a deveni carnea mai crocanta.
  Eu, cand am timp, pregatesc carnea in vasul roman, deoarece are un gust mult mai bun. Dezavantaul este ca cere timp, dar merita.
  Carnea de pui merge foarte bine cu o garnitura de orez .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu