15 noiembrie 2011

biscuiti cu dovleac

  Una din fetele din grupul din care fac parte, de pe facebook, a postat aceasta reteta de biscuiti. Eu am facut-o asa:

2 cani jumate cu făină
1 lingurita bicarbonat de sodiu stins
1 linguriţă praf de copt, eu nu am mai pus (mama m-a invatat sa pun ori una, ori alta)
1 lingurita scortisoara (am pus mai multa)
1 / 2 lingurita nucsoara macinata (am pus cat se cuprinde intre trei degete)
1 / 2 linguriţă de sare
1 cana jumate de zahar tos
1/2 cana unt/margarina
1 cană dovleac ras
1 ou mare
1 lingurita esenta de vanilie
glazură (reteta urmeaza)

Incalziti cuptorul la 180 ° C.  

  Glazura:
  Se amesteca 2 cesti de zahar pudra, 3 linguri lapte, 1 lingura unt topit si 1 lingurita esenta de vanilie pana se omogenizeaza.

 Se amesteca faina, bicarbonatul de sodiu, scortisoara, nucsoara si sarea. Se freaca zahărul şi untul până cand sunt bine amestecate



  Se amesteca dovleacul, oul şi esenta de vanilie pana se omogenizeaza.Treptat se introduce amestecul de faina în amestecul de mai sus.


  Aluatul rezultat se pune gramajoare, la distanta, pe foaia de copt (in tava) si se da la copt.

  Coaceţi pentru 15 - 18 minute sau până când marginile sunt ferme. 

  Se lasa la racit, dupa care se picura glazura peste biscuiti.


Pofta buna!!!

  Update
Zilele acestea am avut o cerere speciala pentru acesti biscuiti asa ca am incercat si varianta cu cate o bucata de nuca pusa ca mot, au un gust deosebit, avand in vedere ca e combinatia de dovleac cu nuca. Merita incercat.











6 comentarii:

  1. Trbuie sa aiba un gust foaret bun!
    M-ai facut curioasa si poate o probez:)
    Cat despre praful de copt si bicarbonat... americani obisnuiesc sa le foloseasca pe amandoua.

    RăspundețiȘtergere
  2. Dniela, sa stii ca sunt delicioase atat cu glazura cat si fara, eu le-am glazurat doar o parte, pt ca aveam invitati in acea seara si unora nu le place vanilia.

    RăspundețiȘtergere
  3. MoGio, multumesc, nu prea ma pricep la facut poze, in realitate aratau chiar mai bine.

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt foarte buni biscuitii acestia, adica nu seamna cu nimic din ce am mai gustat eu pana acum, au o aroma foarte puternica, chiar e o reteta deosebita...

    RăspundețiȘtergere
  5. Simona tu esti degustatorul meu oficial :), multumesc de aprecieri.

    RăspundețiȘtergere