vineri, 18 noiembrie 2011

blat simplu de tort

 

 Vreau sa vin in ajutorul unei bloggerite (Li)  care doreste sa invete sa faca prajituri si m-am gandit ca cel mai simplu de pregatit este un blat de tort. A fost printre primele retete pe care le-am invatat de la mami. Deci avem nevoie de: oua, faina, zahar si bicarbonat de sodiu.
   Nu dau cantitati pentru ca reteta se face "unu la unu", adica: 3 oua, 3 linguri de zahar si 3 linguri de faina si cam jumatate de lingurita de bicarbonat de sodiu stinsa cu o lingurita de otet. Cantitatile difera in functie de dimensiunea tavii.
   Pregatirea: - se separa ouale, albusurile se bat spuma pana sunt tari astfel incat cand intorci vasul ele sa stea nemiscate, se adauga apoi treptat in ploaie zaharul, timp in care se mixeaza bine albusurile, dupa zahar se adauga galbenusurile unul cate unul, in continuare se mixeaza bine (incepatoarele sa nu se sperie, ca acum albusul incepe sa se mai lase putin) si se pune bicarbonatul de sodiu stins. Dupa ce ati facut toti acesti pasi, se scoate mixerul si se foloseste o lingura de lemn/teflon sau din ce o fi (nu tel, nu mixer), se adauga faina in ploaie, treptat, iar cu lingura se amesteca usor (nu prin amestecare rapida circulara, cea normala) , se baga pe sub aluat si se ridica in sus si tot asa pana s-a incorporat toata faina. Se procedeaza asa la amestecat pentru ca sa-si pastreze consistenta pufoasa. Bineinteles ca se va mai lasa, dar trebuie sa fie totusi pufos.
  Cuptorul trebuie incalzit la treapta din mijloc la cuptoarele fara termometru, sau la 180 grade Celsius pentru cele cu termometru. Tava se pregateste cu hartie de copt dupa care se toarna aluatul si se da la copt. Pe parcursul coacerii nu se deschide usa cuptorului pentru a nu se lasa blatul. Este gata cand se desprinde de pe margini sau cand daca se inteapa in mijloc cu o scobitoare si  nu ramane aluat pe ea la scoatere.
  Se poate umple cu crema de ciocolata sau de alt fel sau si mai rapid, cum fac eu cand nu am timp, pe blatul cald intind gem/dulceata dupa care il rulez si gata, e numai bun de mancat.

   Sa aveti pofta si astept intrebarile, daca aveti.

10 comentarii:

  1. Hehe, asta e tare bine de stiut pentu una ca mine fara experienta... :)

    RăspundeţiȘtergere
  2. Asta a fost printre primele lucruri care le-am invatat in bucatarie. Exact asa invatasem si eu,de la mama, sa fac pandispanul. Acum il prepar in alt fel. Dar aceasta este o reteta foarte buna si destul de sigura. Nu cred ca ar putea sa nu-ti iasa :) :*

    RăspundeţiȘtergere
  3. Blatul acesta cred ca iese la toata lumea.Se face usor,si este foarte bun.O zi buna.

    RăspundeţiȘtergere
  4. Mult prea usoara aceasta reteta..Bataie de joc..

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Nu am inteles prea bine aceasta remarca, eu am sa o iau ca pe un lucru pozitiv :)

      Ștergere