vineri, 18 noiembrie 2011

crema de ciocolata

   Astazi am sa va "povestesc" cum se face crema de ciocolata, pe care o puteti apoi utiliza la umplut foi de tort facute in casa sau la foi de prajitura cumparate, poate chiar in foile de napolitana (nu am incercat dar ar trebui sa testez). O sa vedeti ca nu este ceva complicat, elaborat. Crema asta o facea mama de cand ma stiu, am invatat sa o fac si eu si o recomand. Este preferata fratelui meu mai mare.

   Avem nevoie de:
- 6 linguri de apa                                                  
- 6 linguri de zahar
- 2 linguri de cacao
- 100 g ciocolata amaruie
- intre 200-400 g unt/margarina

   Se face un sirop din apa, zahar si cacao astfel: se amesteca cacaoa cu zaharul si abia apoi se adauga treptat apa (sa nu se faca gogoloase), se fierbe compozitia cca 1 minut, se ia de pe foc si se pune ciocolata rupta in bucati, se amesteca pana se topeste toata, daca e cazul mai puneti cateva secunde pe foc. Dupa ce a devenit totul o crema omogena, se lasa la racit. Intre timp untul/margarina (eu folosesc rama) se freaca bine pana are o consistenta cremoasa. Cand s-a racit crema de ciocolata se amesteca cu untul/margarina dezlegata. Se pune din crema de ciocolata,treptat cate putin  in unt (nu invers) si se amesteca foarte bine pentru a nu se taia.
   Acum in zilele astea, se poate folosi mixerul cu succes garantat, iar crema nu se mai taie. Cand eram copil frecam la creme de faceam febra musculara la mana :)). Revenind la oile noastre, am zis mai sus ca se foloseste unt/margarina intre 200-400 g, deoarece sunt persoane care prefera crema de ciocolata mai concentrata iar alte persoane o vor mai usoara. De aceea hotarati voi care va fi cantitatea utilizata.


4 comentarii: