26 noiembrie 2011

negrese

   Ocazional cumpar revista "practic in bucatarie" , din ea am luat si aceasta prajitura. Este delicioasa de te lingi pe degete.

Necesar pentru blat:
2 1/2 faina
2 cani apa
1/2 cana ulei
1 cana nuca maruntita (nu macinata)
2 linguri cacao
12 linguri zahar
2 linguri magiun prune (am pus dulceata de prune)

Necesar pentru glazura:
1/2 pachet margarina
1 cana apa
1 esenta de rom
8 linguri zahar cu vanilie

Pentru decor: nuca de cocos






 Se amesteca zaharul cu cacaoa, se adauga o parte din apa, apoi faina, iar apa si tot asa se alterneaza astfel incat sa nu se faca faina cocoloase, se adauga uleiul, nuca si magiunul.








     Se toarna compozitia obtinuta in tava tapetata cu hartie de copt.



    Se da la cuptorul incins la 180 grade Celsius (sau la cuptoarele fara termometru, la foc mediu). Se lasa aproximativ 30 minute si se verifica daca s-a copt cu o scobitoare: daca iese curata inseamna ca este gata.

   Glazura:
  Se pun la fiert apa, margarina si zaharul, cand au dat in clocot se opreste focul si se adauga esenta de rom cat doriti (adaugati cat vreti sa fie de concentrat).


    Se scoate prajitura din cuptor se taie cat este in tava si se adauga imediat glazura (de fapt este un sirop) toata.


  Mie mi s-a parut foarte multa si nu am turnat-o toata, dar sa stiti ca trebuie pusa toata cantitatea, pt ca si eu am adaugat si restul compozitie, se cere.
  Se decoreaza cu nuca de cocos. Eu nu am avut si am pus bilute pentru decorat torturile.


         Pofta mare!

Un comentariu:

  1. Strumfa ,

    prin intermediul Amei si a Provocarii secrete,am primit ca "Tema de casa " :) ,Blogul tau.
    Ma bucur ca astfel am avut prilejul sa te cunosc mai bine.
    Am ales reteta ta de negresa si cu cateva modificari minore,am postat-o aici :

    http://povesticulinare.blogspot.com/2011/12/provocarea-secreta-negresa.html

    Te pup.

    RăspundețiȘtergere