18 noiembrie 2011

Sanatate multa intr-un miez de nuca

   In medie, valoarea energetica a 100 de grame de miez de nuca este de 700 kcalorii. De asemenea, uleiul de nuca, folosit in tratamente externe, ajuta la regenerarea si cresterea firului de par. Nucile sunt recomandate persoanelor care sufera de artroze, reumatism, anemii, tuberculoza, sifilis, scrofuloza, metrita, enurezis sau afectiuni ale pielii.

   Cu toate ca este satios si sanatos, multi dintre noi se feresc sa includa in regimul lor alimentar miezul de nuca. Motivul? Pentru ca ingrasa. Intr-adevar are o valoare calorica mai mare decat a carnii, dar este mult mai usor digerabil decat aceasta. In plus, grasimile din nuci sunt grasimi nesaturate, contribuind la scaderea colesterolului. 
   Aportul energetic al miejilor de nuca este unul considerabil. Nucile reprezinta totodata un furnizor important de proteine, grasimi, vitamine (A, B1, B2, B3, B5, B6, C numeroase minerale (fosfor, calciu, magneziu, potasiu, sulf, fier) si fibre.


  Stiati ca nucile se numara printre alimentele cu cel mai bogat continut de cupru si zinc ceea ce le fac benefice in tratarea unor afectiuni cardiovasculare, a problemelor legate de crestere sau curele de intarire ale sistemului imunitar? In unele cazuri insa, pot exista anumite probleme legate de asimilarea anumitor minerale din nuca de catre organism. In aceasta situatie se recomanda combinarea acestui aliment cu unul ce contine vitamina C. Pentru a asigura o mai buna absorbtie a miezului de nuca, il puteti folosi zdrobit.
   De asemenea, datorita fibrelor pe care le contin, nucile pot fi folosite si ca remedii naturiste impotriva diabetului. Nu se recomanda ca nucile sa fie consumate in doze prea mari deoarece va puteti trezi cu spasme stomacale sau dureri de cap. 4-7 nuci sunt mai mult decat suficiente. Nucile ajuta si la imbunatatirea memoriei si a capacitatii de concentrare. Celor care acuza pierderi de memorie le este recomandata consumarea zilnica a dozei minine permise de miez de nuca.
   Mai mult, oamenii de stiinta au demonstrat ca riscul aparitiei bolilor coronariene scade la jumatate prin consumarea a patru portii de miez de nuca in timpul unei saptamani. Acest lucru este posibil gratie acizilor grasi omega 3 continuti de miezul de nuca.
   Miezul de nuca are efect laxativ mai ales atunci cand este prajit usor. 


*aceste informatii sunt luate dintr-un mail primit pe adresa personala.


  

11 comentarii:

  1. In blog-roll imi apare ca ai postat o reteta de prajitura cu nuca , si eram tare curioasa s-o vad . Dar .. nu e :( Asta e ultima postare care imi apare . Dar probabil o sa apara . Am mancat si eu nuca cu miere , la recomandarea Simonei , si intr'adevar a avut efect . Intr'adevar nuca nu e pt cine vrea sa slabeasca , sau nu vrea sa se ingrase :)

    RăspundețiȘtergere
  2. nu stiu de ce apare asa, am sa fac probabil tort de clatite cu nuci, in week-endul asta ca mi-e pofta, sper sa am si timp si atunci postez.

    RăspundețiȘtergere
  3. Aaa , deci nu ai postat nimic de genul :)) Ce tare .. oare de ce apare asa ? Si acum imi apare la fel si am zis sa vad daca a aparut reteta sau nu :P

    RăspundețiȘtergere
  4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  5. La cate bnefecicii au nuciile, voi incepe sa maninc mai des. Excelente informatii!

    RăspundețiȘtergere
  6. @geta, bine ai venit la mine pe blog. Referitor la nuca, colega mea Simona a facut o cura de ingrasare cu nuca, miere si polen si a reusit sa ajunga de la 46 kg la 55 kg.

    RăspundețiȘtergere
  7. asa este Li si eu consum nuca, dar trebuie sa recunosc ca doar pt ca-mi place foarte mult.

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu si copila mancam nuci.Sunt tare bune si sanatoase.O zi buna iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
  9. DiaMar iti doresc si tie o saptamana usoara si frumoasa.

    RăspundețiȘtergere