12 decembrie 2011

painite vieneze



  Am luat parte la o provocare, care consta in alegerea unei retete de pe un blog alocat de catre autoarea provocarii, Ama in bucatarie. Sunt bucuroasa ca pot lua parte; si pentru ca sunt in perioada in care invat sa fac paine, am optat pentru painite vieneze.
 Avem nevoie de:
- 300 ml lapte
- 500 gr faina
- 40 gr zahar
- 40 gr unt
- 1 lingurita sare
- 5 gr drojdie uscata (eu am pus un plic de 7 gr)
Cum am procedat:
- am pus la dospit drojdia cu putin lapte caldut si putin zahar, toate luate din cantitatile de mai sus.
- am incalzit restul de lapte si untul (aveti grija sa nu fie fierbinti ci doar caldute) pe care le-am amestecat cu faina, restul de zahar si sarea. La fel cum zice si autoarea blogului, aluatul trebuie framantat cam 15 minute pana nu se mai lipeste de maini, dupa care-l lasam la dospit, cam 2 ore.
- dupa ce a dospit, am luat la framantat aluatul, foarte putin, atat cat sa-l modelez.
- am facut painite, covrigi pe care le-am pensulat cu ou batut cu lapte; pe covrigi am presarat si susan


- am avut si o tentativa de corn si una de chifla








- de data asta nu am mai uitat de poza in sectiune



- am facut si o paine normala, pe care am pensulat-o doar cu ulei de masline





P.S.  am uitat sa specific timpul de coacere:
- la covrigi cca 20 min la foc mediu
- la painici cca 35 min la foc mediu
- painea si floarea din paine cam 15 min la foc puternic, dupa care inca 30 min la foc mediu.
Trebuie sa verificati totusi dupa aspect, fiecare cuptor are "smecheria" lui.

6 comentarii:

  1. Mmmm, ce bine arata, ce pofta mi s-a facut acum inainte de micul dejun :P Mai ales mie, care sunt mare amatoare de paine...Chiar nu ar mai trebui sa cumperi niciodata paine din comert, la cat de bine ti-au iesit astea... :)

    RăspundețiȘtergere
  2. he he, urmatoarea paine pe care o fac, ti-o daruiesc :d

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce miros imbietor aici la tine.Frumoase painici.Eu numai acasa coc painea.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce frumuseti ai facut tu aici! Si eu prepar cel putin de 2 ori pe saptamana, painica in casa. Pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. fetelor, sa stiti ca ma inebuneste mirosul de paine, de mica fiind, imi placea sa merg la brutarie numai pt ca era mirosul de paine proaspata, ma bucur enorm ca am invatat sa fac.

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte frumoase ti-au iesit. Sunt convinsa ca si gustoase :).

    FELICITARI!

    RăspundețiȘtergere