24 decembrie 2011

Sarbatori fericite cu o cafea buna

   M-am gandit mult daca sa fac aceasta postare sau nu si am ajuns la concluzia ca ar fi indicat sa o fac, pentru voi, putinii mei cititori, pentru ca meritati asta chiar daca eu nu sunt adepta acestor lucruri. Eu vad sarbatorile ca pe ceva intim, petrecute cu familia in liniste si daca e cu putinta sa incercam sa ne reculegem; nu sa stam sa scriem sms-uri, mailuri etc. pentru ca asa cere eticheta si nu ne incadram in tipar.
   Asa ca, desi e contrar principiilor mele, chiar va doresc ca in aceste zile libere pe care la aveti, sa incercati si sa reusiti sa va odihniti, sa profitati de iarna asta care a venit/sau vine si sa faceti miscare pe partie, pe derdelus sau intr-un parc, sa incercati sa va imbogatiti spiritual citind sau mergand la un spectacol, toate aceste lucruri ne reincarca bateriile, ne rup de problemele cotidiene, ceea ce duce la un psihic  mai bun, o armonie interioara care la randul lor duc la o sanatate fizica.
  Nu pot sa zic traditionalul "sa fim mai buni de sarbatori" pentru ca ar insemna sa fim ipocriti, trebuie sa fim noi tot anul si sa incercam sa ne schimbam in bine si sa evoluam cu fiecare zi care trece, sau daca nu se poate, atunci sa fim cum am zis, doar NOI, sa nu afisam acea falsa smerenie si bunatate.
  Si pentru ca zilele libere inseamna si petrecere si dimineata ne dorim o cafea pentru inviorare, am furat cateva retete de cafea de pe o cutie de cafea pe care vi le transmit, nu sunt testate, daca cineva le-a facut sau le face, rog sa-mi spuna cum a iesit.

Cafea braziliana
Peste cafeaua proaspata preparata, se adauga o cantitate egala de cacao fierbinte, se amesteca usor pana se omogenizeaza si se pune zahar dupa gust.

Cafea vieneza
In pahare incalzite in prealabil turnati cafea proaspat preparata, indulciti dupa gust, adaugati un praf de scortisoara si amestecati. Apoi, acoperiti delicat cu smantana proaspata, care va ramane la suprafata. Se serveste fierbinte.

PS. asta am sa-mi fac de dimineata, treeeebuie sa fie buna.

Cafea irlandeza
Pentru preparare aveti nevoie de 12 ml whisky, 5 ml Kahlua (este   un lichior mexican, cu aromă de cafea. Este produs pe bază de rom și are 26% alcool în volum. Sursa aici)  , cafea, frisca si crema de menta. Turnati cafea fierbinte peste whisky si Kahlua, ornati cu frisca si crema de menta si decorati cu o cireasa (cred ca acum iarna merge si fara cireasa).


Cafea mexicana
Pentru preparare aveti nevoie de cafea fierbinte, 80 ml de sirop de ciocolata, un praf de scortisoara, 2 lingurite de zahar si 50 ml de lapte proaspat. Peste cafeaua fierbinte se adauga siropul de ciocolata, zaharul si laptele apoi se amesteca, dupa care se presara praful de scortisoara si se serveste imediat.


Cafea arabica
Cafea proaspata preparata, 2 lingurite de zahar, 1 praf de vanilie, 1 praf de scortisoara si frisca proaspata. In timp ce preparati cafeaua, adaugati zaharul si vanilia dupa care amestecati si luati cafeaua de pe foc. Se garnisetse cu frisca si scortisoara.


Eu sunt o mare "cafengista" si acum insirand aceste retete sa stiti ca-mi ploua in gura. In timp, trebuie sa probez si eu din fiecare, mai greu cu acel lichior, dar poate-i vine si lui randul.


Sa va distrati bine de anul nou ca apoi ne paste iar un an de munca si stres :D .

10 comentarii:

  1. Raiul s-a deschis si din el coboara cetele de ingeri. Ei coboara presarand cununi de petale peste lumea mare, cantand la lire canturi de sarbatoare. Dumnezeiestii prunci aduc cu ei marita veste a Nasterii lui Hristos. Asculta chemarea lor, deschide-ti sufletul si bucura-te caci ea este cheia spre fericire, belsug, implinirea viselor si un Craciun Fericit!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa ne vedem la anul cu bine pe blog :) Un Craciun frumos .

    RăspundețiȘtergere
  3. Sarbatori fericite si linistite alaturi de toti cei dragi! Te pup

    RăspundețiȘtergere
  4. buna si-o cafea !...sarbatori frumoase !

    RăspundețiȘtergere
  5. Craciun fericit si linistit in continuare, alaturi de cei dragi!

    RăspundețiȘtergere
  6. Strumfito, ai o leapsa de la mine. Sper ca ti-a prins bine atata cafea si odihna aferenta ;) ca te asteapta un an nou plin de bucurii si surprize placute
    http://dpnori.blogspot.com/2011/12/leapsa-muzicala.html

    RăspundețiȘtergere
  7. va multumesc Li,coco, Miha pt urari si va doresc ca anul 2012 sa va fie presarat cu muuuuulta sanatate, ca apoi restul se pot realiza, cand avem forta :)

    sakura, odihna nu strica niciodata :)), asa ca sper sa ai parte si tu, macar cand dorm copilasii ;), multumesc pt leapsa, dupa cum am zis pe blogul tau, asta da rememorare a vietii :))

    RăspundețiȘtergere