11 ianuarie 2012

japoneza cu nuca



  Iau parte la provocarea nr. 2, autoarea este in continuare Ama. Mi s-a dat ca tema de casa blogul Bucatarului Amator. Si pentru ca venea Sf. Ion, iar tata este Ion si mare amator de nuca, mi-am ales Prajitura Japoneza. Este o prajitura usor de facut, nu necesita mult timp si demential de buna.






Ingrediente:

Pt blat 
- 5 oua
- 300 g nuca macinata
- 250 g zahar
- 2 linguri faina
- jumatate lingurita sare
- 1 plic zahar vanilinat
- 1 lingurita esenta rom

Pt glazura
- 4 linguri zahar praf
- 1 lingura ulei
- 2 linguri cacao
- 3 linguri apa
- 1 lingurita esenta de rom

Pt decor
- alune macinate

' se bat ouale spuma cu sarea, apoi se adauga treptat 150 g zahar, la final spuma trebuie sa arate ca o bezea.


' se adauga nuca macinata, esenta de rom si faina amestecand in tot acest timp cu o lingura de sus in jos,
 pentru a nu se lasa spuma foarte tare.


' se toarna compozitia de blat intr-o tava tapetata cu ulei si faina sau cu hartie de copt, de dimensiuni mai mici,
 20/30 recomanda Bucatarul (a mea este de 25/32), se da la cuptorul incins la 180 grade Celsius (la foc
 mediu) pt cca 12 minute, pana cand blatul este putin rumen si suprafata nelipicioasa, dar sa nu se lase nici
 prea mult.


' intre timp se freaca galbenusurile cu 100 g zahar pana ajunge la o conistenta cremoasa si pufoasa, se toarna
 peste blatul deja copt si se mai da la cuptor pntru inca cca 10 minute.


' se scoate blatul din cuptor si se lasa la racit.


' in acest timp se face glazura, se amesteca toate ingredientele fara esenta de rom si se dau in clocot maxim 3
 minute, se adauga esenta de rom si se tapeteaza prajitura deja racita.


' se decoreaza cu alune macinate.


  Tati mi-a zis ca sigur am mai bagat ceva ingredient secret, ca e prea buna pentru o prajitura asa simpla :) si intr-adevar a fost delicioasa, pacat ca nu puteti si degusta, trebuie sa ma credeti pe cuvant :P .


 O portie virtuala si pentru cititorii mei 

  Gataaaa, mai mult mi-a luat sa fac postarea decat prajitura....

12 comentarii:

  1. Ma apuca toate poftele de fiecare data cand poposesc pe la tine! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te inteleg perfect, asa patesc eu cand umblu pe la alte bloguri culinare, mai ales cand imi este si foame :))

      Ștergere
  2. Ce bine arata! Este o reteta extrem de.. simpla, dar cu un rezultat final care arata minunat! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Răspunsuri
    1. daaaa, eu cu nuca ma impac tare bine, sunt fata tatei :P

      Ștergere
  4. Imi place tare mult aceasta prajitura!

    RăspundețiȘtergere
  5. Am venit sa servesc si eu o portie, arata tare bine!

    RăspundețiȘtergere
  6. Stii ca barbatu meu este fan al acestei prajituri?! :) Am facut-o de m-am saturat de ea.. Acum am ramas fara nuca si pana imi aduce mama.. am scapat.. mai schimb si eu meniul :)
    http://sim0na-world.blogspot.ro/2015/04/prajitura-cu-nuca.html
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere