17 ianuarie 2012

prajitura Delia


   Daaaa, i-am pus numele meu deoarece este mica mea inventie de aseara, care a placut tuturor ce au degustat-o.
  Am primit muuuuulte mere de la probabil viitoarea soacra, mere din gradina proprie, rosii, sanatoase, ce mai...bune de papat sub orice forma. Asa ca pe la 10 seara m-am apucat de copt.







Ingrediente pt. blat:
- 4 galbenusuri
- 10 linguri zahar
- 4 linguri apa
- 1 plic praf de copt
- 1 plic zahar vanilinat
- 8 linguri faina (pline)
- 4 albusuri
- 3 mere curatate si feliate de cca 0.5 cm
- scortisoara
- 1 lingura esenta de rom





' se freaca galbenusurile cu zaharul si zaharul vanilinat, pana au consistenta cremoasa
' se adauga apa si esenta de rom
' se amesteca faina cu praful de copt, se cern si se adauga prin cernere la compozitia cu galbenusuri
' cele 4 albusuri se bat spuma si se incorporeaza cu galbenusurile, amestecand cu usor, cu lingura, de jos in sus pentru a nu se lasa.
' se toarna blatul intr-o tava (mai mica) tapetata cu hartie de copt
' merele se presara cu scortisoara si se pun peste blat usor afundandu-le
' se da la cuptorul incins la foc mediu, este gata cand se aureste deasupra.
' cand blatul este gata, se caramelizeaza 3 linguri de zahar cu 1 lingurita esenta rom (sa aibe culoarea mierii de albine) si se presara din loc in loc peste blat
ca aici


 Ingrediente pt budinca:
- 1 galbenus
- 1 albus (pe care-l prajiti si-l mancati :P, este in plus)
- 3 linguri rase cu zahar
- 1 plic zahar vanilinat
- 1 plic budinca de vanilie
- 0,5 l lapte rece


 ' se face budinca ca aici cu diferenta ca albusul se consuma :D
 ' decoram prajitura cu budinca si se cerne deasupra putina scortisoara.




Pofta buna!!!










8 comentarii:

  1. Ce reteta interesanta ai facut tu aici!
    Frumos nume ai.. Este numele pe care al meu il doreste ptr un copil de sex feminin... desi eu i-am zis ca nu fac decat baiat! :)) Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Deci pe Strumfa o cheama Delia :) Arata tare bine prajitura :) Am facut si eu intr-o seara cu mere de gradina aduse de tatal meu , dar am pus prea multe , blatul s-a lasat .. si a iesit prajitura doar cu blat deasupra :))) Alta data stiu sa nu mai pun atatea mere .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. iti multumesc, cat priveste prajiturile cu mere, aici e mai complicat, trebuie avut grija cate se pun pt ca sunt grele si zemoase, cu siguranta vei stii data viitoare, asa se invata, asa am invatat si eu :)

      Ștergere
  3. Am mai facut prajitura cu mere , tura asta fratele meu le-a curatat si dat pe razatoare ,au fost cam multe,si am zis sa nu le arunc. Le-am si stors , dar degeaba , au fost prea grele pentru blatul subtirel . Mi-a spus cineva un pont , sa nu mai patesc din'astea :) Pun primul strat de blat si il bag la cuptor sa creasca putin . Abia dupa aia pun si merele . Mie sigur o sa-mi fie de folos , poate si altcuiva :)

    RăspundețiȘtergere
  4. da, si asa merge ;) doar ca la final partea de jos va fi mult prea coapta, uscata poate chiar arsa, eu nu m-as risca, cel mai bine mananci surplusul :))

    RăspundețiȘtergere