24 ianuarie 2012

supa de pui

   M-am gandit mult pana sa ma hotarasc sa fac aceasta postare. Supa de pui este o mancare usor de facut si care dupa mine nu merita sa vorbesc despre ea. Ce m-a facut sa ma razgandesc este tocmai faptul ca mi s-a demonstrat in ultimul timp ca sunt suficiente persoane care nu stiu cum se face. Asa ca va spun pe scurt cum o fac eu, cum m-a invatat tata.

Necesar pentru 5 l de supa:
- 1 ceapa nu prea mare, intreaga
- 1 capatana usturoi, se dau 2-3 straturi de foi jos si ramane intreg
- 1 ardei gras (eu pun gogosar cand nu am ardei), se curata de cotor
- 1 cartof galben (merge si rosu) intreg
- telina (dintr-o radacina puneti cam cat e un cartof)
- aproximativ 3 morcovi daca sunt de la tarani (daca-s de aia mari ca in supermarket...aproximati :P), intregi
- aproximativ 3 radacini de patrunjel, intregi
- ceva carne de pasare, aici e discutabil (de multe ori folosesc pielea si oasele de la un piept dezosat, sau grasimea de la pui - am uitat sa zic folosesc pui de casa - sau carnea propriu zisa daca o si gatesc, pipote daca fac tocanita, puteti folosi orice parte din pui si in ce cantitate doriti).
   Le pun toate la fiert si urmaresc ca pe parcursul fierberii sa mai spumuiesc (adica sa strang spuma lasata) supa. Cand sunt aproape fierte legumele, adaug si putina sare dupa gust. La final scot toate legumele si carnea si strecor supa pentru a fi curata si limpede. O pun iara la fiert, daca este cazul, mai adaug putina apa (nu prea multa ca sa nu diluez efectul legumelor sau grasimea lasata) si cand da in clocot adaug taitei, tascute din comert sau galuste!!, potrivesc de sare, vegeta (sau ce folositi) si opresc focul; apoi adaug frunze de patrunjel si telina tocate, acopar oala cu un capac pentru a se infuza frunzele.
   Dupa aproximativ 10 minute adaug o ceasca (pt cafea) cu apa rece, astfel evit ca pastele care sunt inauntru sa se faca mamaliga :P.

!! daca se pun galuste in supa, timpul de fierbere este mai lung, pana cand acestea sunt fierte, se simte la lingura cand se pot sectiona usor pe marginea vasului de supa.

                   

                         ...si supa....          

4 comentarii:

  1. Nu stiam varianta asta... In zona mea se face altfel supa, dar stii vb aia.. cate bordeie atatea obicee! :) Arata foarte bine supita ta.
    Un premiu te astepta sa-l ridici! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. supa este mancarea neamtului , cel putin al celui de pe aici, iar varianta facuta de ei si ramasa peste timp este asta, stiu ca in tot restul tarii se face in alte moduri, in Banat este asta :)...eu asa am aflat si am vazut pe la minoritatile germane, tot de la ei au invatat si parintii mei sa faca.

      Ștergere
  2. Ce buna este o astfel de supica la burtica!!! Yummyyy :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai dreptate Oana, este bine venita asa fierbinte pe timpul asta rece

      Ștergere