14 ianuarie 2012

turta naan



Pentru un mic dejun usor dar copios, va recomand turtele naan care se fac in mai toate bucatariile din India, asa am aflat de la un post tv, de unde am si preluat aceasta reteta delicioasa.






Ingrediente
- 2 cani faina
- 1 lingurita praf de copt
- 1 lingurita sare
- 1 lingurita zahar
- 1 lingura ulei de masline
- aproximati 1/2 cana de lapte

' Se amesteca toate ingredientele pana rezulta un aluat nomal, laptele se adauga treptat, se adauga sau se pune
  mai putin in functie de cat cuprinde faina.
' Se framanta aluatul inca 10 minute pe blatul uns cu ulei de masline.
' Se lasa aluatul la odihnit, la cald, o ora.
' Se face o rulada din aluat, care se portioneaza in 6, din fiecare bucata se face cate o bila care se turteste
  apoi cu podul palmei si se intinde inca putin cu sucitorul, pana arata ca niste lipii mai mici.



' Se presara frunze de coriandru, care se preseaza putin cu mana pentru o fixare mai buna (eu nu am avut si
  am pus scortisoara, susan, oregano si funze de patrujel, cel mai mult mi-au placut cele cu scortisoara).
' Se dau turtele la cuptorul incins la maxim, cam 5 minute (timpul difera in functie de cuptor), pana sunt putin
  aurii pe margini. Vor fi niste turte crocante.


   - am facut si baghete plate pentru a intra toate in tava.

* Acest aluat este ideal pentru congelare. (eu il congelez deja format in lipii si cand imi trebuiesc le scot, le las la temperatura camerei cam 15 minute)

Sunt foarte bune cu unt, dulceata de coacaze sau o omleta ca aici.

   






    Pofta buna !!!!

2 comentarii:

  1. Cred ca mi-ar placea turtele acestea foarte mult, la cat imi place mie painea si produsele conexe...si nici nu par prea dificile de facut...:P

    Ce-mi place poza din urma, micul dejun perfect pentru o familie perfecta, asta imi sugereaza... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asta cu familia ar fi pefect, cum zici, daca am chef sa mai fac iti aduc la degustat :P

      Ștergere