19 februarie 2012

budinca de orez caramelizata



   Al meu prieten a poftit la orez cu lapte, asa ca m-am pus eu pe treaba, nu mi-a iesit orez cu lapte ci budinca de orez.







   Cum am facut 1.

  • am fiert o cana de orez cu doua cani de apa
  • cand a scazut apa, am adaugat doua cani de lapte, jumatate lingurita de sare si zahar dupa gust
  • am ras si putina coaja de lamaie
  • spre finalul fierberii, cand e aproape inflorit orezul, am adaugat jumatate de lingurita de scortisoara
  • pregatiti vasul in care se va pune orezul, eu l-am trecut prin apa rece si am lasat orezul sa se raceasca
  • se rastoarna abia dupa racire, chiar daca nu vrea sa iese, lasati vasul rasturnat, gravitatia isi va face treaba dupa cateva minute.

  

 Cum am facut 2.
  • orezul mai sus pregatit l-am impartit in doua, jumatate a ramas cum e mai sus iar jumatate l-am gatit mai departe la cuptor
  • am taiat felii mai groase un mar
  • am pus feliie intr-un vas ca pentru briose mai mari, peste care am presarat doua linguri de zahar si am dat vasul la cuptor la 200 grade Celsius pan s-au caramelizat
  • am pus budinca peste mere si am dat la cuptor pana s-a aurit orezul
  • se rastoarna dupa cateva minute, cat e calda, pentru a se desprinde zaharul, deasupra raman merele caramelizate. 

   Cam atat :), pofta buna!

5 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. da, varianat caramelizata mi-a placut, cea simpla nu ma omor dupa ea, pt ca mie nu-mi plac lactatele si lapete si mai putin :P

      Ștergere
  2. Imi place si varianta 1 si varianta 2! N-am mai facut orez cu lapte de vre-un an.. deci ca sa-mi treaca pofta trebuie sa le incerc pe amandoua! :) Pupici Strumfito!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. stiu ca oamenii normali (nu ca mine mofturoasa) adora orezul sau grisul cu lapte, de aia am facut postul, daca tot am gatit pt pofticios :))

      Ștergere