17 februarie 2012

ciuperci impanate cu conopida si orez

  De ce aveti nevoie:

  • maxim o cana de orez (depinde cat de mult vreti ca si cantitate)
  • o conopida
  • ciuperci champignon (eu am folosit brune) atatea bucati cat sa acopere fundul vasului in care gatiti
  • o ceapa 
  • o capatana de usturoi
  • smantana cam 100 ml
  • lapte cateva linguri (aproximativ 4-5)
  • cascaval afumat (se poate inlocui si cu alt gen lactat :D)
  • sare
  • piper
  • curcuma sau curry
  • ulei (eu am folosit de struguri)
  • vas roman daca aveti, e mai indicat
Cum am facut:

  • conopidat am desfacut-o in buchetele, am spalat-o si apoi am fiert-o in apa cu sare
  • orezul l-am spalat bine in cateva ape si l-am dat si pe el in clocot in apa cu sare
  • intre timp am pregatit usturoiul si ceapa, le-am tocat separat pentru a le cali
  • am curatat si ciupercile, cozile le-am tocat separat si palariile le-am lasat intregi, pe care le-am trecut rapede prin ulei de strugui pe ambele parti
  • in sosul ramas de la ciuperci, am calit ceapa, am adaugat usturoiul si cozile de la ciuperci
  • orezul se scurge de apa, la fel si conopida pe care o si maruntim putin, nu foarte tare
  • peste ceapa calita cu usturoi si cozile de ciuperci, se adauga orezul fiert si se mai lasa maxim 2 minute pe foc
  • se potriveste de sare, daca mai este cazul) si se adauga piper dupa gust
  • vasul roman se lasa 15 minute in apa cu tot cu capac
  • am uns cu putin ulei fundul vasului, am pus un strat subtire de orez peste care am presarat curcuma 
  • peste am pus ciupercile umplute cu conopida, am mai adugat un strat subtire de orez presarat cu curcuma si deasupra conopida ramasa
  • am facut un sos din smantana si lapte, adaugi lapte atat cat sa curga smantana si am pus 
  • se pune sosul peste mancare si deasupra se rade cascaval afumat
  • se pune capacul si se da vasul la foc mediu pentru 30 minute, dupa care se scoate capacul si se mai lasa aproximativ 20 minute



  Se poate consuma ca atare sau ca si garnitura la preparate din carne de pasare.

PS  pozele le adaug pe seara :P

UPDATE  am venit cu pozele, acuma le-am descarcat si am vazut cat de rele sunt, doar astea au iesit din tot ce am facut...daca se pot numi astea poze, imi pare rau ca am facut postul inainte sa vad pozele :( , sunt destul de suparata acuma....

6 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. sunt foarte gustoase, ciupercile sunt printre favoritele mele...de fapt sunt multe mancaruri ce-mi plac :P

      Ștergere
  2. Mai ce ai gatit tu aici! Daca este orez, sunt la masa! Cred ca ai facut in mare viteza, daca nu ai apucat sa faci poze... Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Simona, da, numai o femeie poate intelege, eram grabita tare, abia ieri seara am apucat sa fac poza la ultima portie ramasa, noroc ca am fost pe faza inainte sa se manance, sper sa pun astazi pozele :)

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. a fost un deliciu, mai ales pt cei pregatiti sa combine arome diferite, spre exemplu, fratele meu a ras si a zis ca nici nu gusta daca nu e carne inauntru =))

      Ștergere