20 februarie 2012

eclere cu ciocolata

 
 Mi-am propus de mult timp sa fac eclere, la mine in casa sunt foate apreciate, dar nu am timp sa le fac atat de des pe cat as vrea. M-a stimulat cumnata mea, de le-am facut. Zicea ca are musafiri si trebuie sa mearga la cofetarie sa cumpere etc. Pentru ca venise in vizita la mine, i-am promis ca am sa-i fac eu eclere mai bune ca in cofetarie (modesta de mine) si intr-adevar, au fost foarte apreciate.




Ingrediente pentru aluat:

  • 200 g faina
  • 260 ml apa
  • 80 ml ulei
  • 5 oua
  • 1/2 lingurita de sare
Cum se prepara:

  • se fierb apa cu sarea si cu uleiul
  • cand dau in clocot se ia vasul de pe foc si se adauga faina. Se amesteca bine pana cand aluatul se desprinde de pe peretii vasului. Se lasa la racit.
  • ouale se dezleaga putin cu furculita si se adauga treptat peste aluatul rece.
  • aluatul rezultat se pune intr-un pos si se spriteaza gogosele cat o nuca
  • se coc 20 de minute in cuptorul incins 
  • cand s-au racit, se taie un capacel incomplet prin care se umplu
  • eu nu am taiat acel capac ci am injectat crema cu acelasi pos dar alt cap










Ingrediente pentru crema:
  • 1 cana lapte rece
  • 5 linguri zahar
  • 2 linguri cacao
  • 1 lingura cu varf de faina
  • 1 lingurita esenta de rom
  • 50 g unt
  • frisca din 50 ml de frisca lichida
Cum se prepara:
  • se pun zaharul,faina si cacaoa intr-un vas, se amesteca bine si se adauga treptat laptele, cu grija pentru a nu face cocoloase
  • se fierbe la foc potrivit, amestecand incontinuu, pana se ingroasa
  • se adauga esenta de rom si untul, se amesteca bine si se lasa sa se aceasca
  • se umplu gogosile cu crema si se orneaza cu ciocolata topita la bain-marie, sau daca va ramane crema cum mi-a ramas mie, o amestecati cu frisca si ornati gogosile conform pozei :D

                         POFTA BUNA!!!

7 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. iti recomand sa incerci sa faci, se fac usor, mai mult dureaza racitul

      Ștergere
  2. Ce bunatati ai facut!! Imi plac foarte tare! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Numai bunatati gasesc la tine! :)
    Seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ador eclerele,arata foarte bine!
    Ps: Ti-am raspuns pe blog despre robot !
    Te pup

    RăspundețiȘtergere