4 februarie 2012

fursecuri din aluat fraged

 

 

Imi place ca atunci cand primesc musafiri, anuntati, sa fac ceva dulce.  Cand a venit la noi nepotelul prietenului meu, am facut aceste fursecuri. Stiu ca ma repet, dar eu ador genul acesta de dulciuri, pentru ca merg bine la o cafea, sau seara la un film insotite de ceai. Revenind la oile noastre...




Ingrediente:
- 300 g faina
- 150 g zahar
- 2 galbenusuri
- 200 g unt rece
- 2 linguri smantana
Glazura de zmeura:
- 125 g zahar pudra
- 2-3 linguri sirop de zmeura
Decor:
- zahar tos


  • faina, zaharul (cele 150g), galbenusurile, untul si smantana se framanta bine pana cand ajunge la o consistenta frageda
  • se inveleste aluatul intr-o folie si se refigereaza o ora
  • se pregateste tava cu hartie de copt si cuptorul la 180 grade Celsius
  • aluatul se intinde pana la o grosime de 1 cm, pe blatul de lucru presarat cu faina si se taie cu formele
  • se pun fursecurile in tava si se dau la cuptor cca 12 minute, pana capata o culoare aurie
  • se lasa la racit si apoi se dau cu glazura de zmeura cu ajutorul unei pensule
  • se decoreaza imediat cu zahar tos (eu nu am mai pus, pentru ca ar fi fost prea dulci)
Glazura de zmeura: zaharul pudra se amesteca cu 2 linguri de zmeura, daca este mult prea solid incat nu se poate intinde cu pensula, mai adaugati putin sirop.




          Pofta buna!!!

2 comentarii: