8 februarie 2012

paine cu faina neagra de grau

 


 Mi-am propus sa incerc ceva de capul meu, sa fac o paine cum as crede eu de cuviinta, imi place mult sa improvizez sau sa inventez cate ceva. Si cum noua mea obsesie care nu mai e chiar noua, e painea, normal ca de ea m-am si "luat".





Ingrediente:

  • 400 g faina alba 650
  • 400 g faina neagra de grau 1100
  • 1 lingurita si jumatate de sare
  • 1 lingura si jumatate de miere de albine
  • 500 ml lapte caldut
  • 6 linguri ulei de masline
  • seminte de in
  • seminte de floarea soarelui 
  • susan
  • drojdie proaspata 50 g
- am pus drojdia la dospit cu mierea, sarea si 6 linguri de lapte, am lasat sa se odihneasca jumatate de ora
- am amestecat faina, am facut o gaura in mijloc si am adaugat drojdia, uleiul de masline, semintele de in si de floarea soarelui si treisfert din cantitatea de lapte.
- se framanta aluatul cam jumatate de ora, daca e nevoie se mai adauga din lapte si se lasa la odihnit 1-2 ore, pana isi dubleaza volumul
- se ia iar la framantat 10 minute si daca mai este necesar se mai adauga faina.
- se fac 2 paini, se presara susanul, se pun in forme si se mai lasa la odihnit 30 minute, se cresteaza deasupra in 2-3 locuri
- se dau la cuptorul incins la 200-220 grade Celsius si se pune un vas cu apa pentru a crea mediu umed  (nu sunt foarte in tema cu acest aspect, m-a invatat o experta http://vegetarian-gustos-si-sanatos.blogspot.com/ mai trebuie sa ma lamuresc si eu)



 ....si asta mi-a iesit


    Pofta buna!!!!

8 comentarii:

  1. Trebuie sa incerc si eu sa fac paine ca ador mirosul si gustul, as fii in stare sa mananc toate colturile acelea crocante si aromate. Spor la facut cat mai multe:).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc Lavi, nu-mi ura din astea ca deja ma ingras de la atata paine :)), sa stii ca e tare buna :)

      Ștergere
  2. O bunatate!! Se pune apa ptr a face crusta frumos crocanta. Cand se pune painica la cuptor, se pune un pahar de apa intr-o tava incinsa deja sau direct in cuptor, si se inchide repede usa. Asa se vor creea aburii, numa` buni ptr crusta!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. buna Simo, na, acu pricep si eu ce e cu apa aia, merci

      Ștergere
  3. Tot am spus ca trebuie sa incerc si eu sa fac paine acasa dar nu am mai ajuns, mereu fac altele.
    Ti-a iesit frumos painica.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc, a iesit sa stii foarte buna, doar ca-mi pare rau ca nu am stiut sa apreciez cu semintele, era loc sa mai pun, data viitoare. Stiu cum e sa-ti propui sa faci ceva si din pacate sa nu ai timp :( mi se intampla frecvent.

      Ștergere