22 februarie 2012

pizza Budy Valastro

   Am invatat acest gen de pizza de la Budy Valastro, de cate ori o fac, in casa miroase exact ca la pizzerie.
Ingrediente pentru aluat:

  • 3 cani si jumatate de faina
  • 1 plic de drojdie uscata (7 gr)
  • 2 linguri ulei de masline
  • sare
  • apa calda cat cuprinde
   Se amesteca toate ingredientele de mai sus (mai putin apa), se face o gaura in centru si se adauga apa treptat, intre timp framantati incontinuu pana rezulta un aluat elastic. Framantati 10 minute aluatul si lasati-l 30-45 minute la odihnit, in mediu cald. Dupa acest timp, in care aluatul a si crescut, se imparte in 3 si se intind foile de pizza cu sucitorul. Daca stiti sa le si invartiti pe deget si mai bine, eu am incercat si nu vreti sa stiti ce s-a intamplat :)).
   Sosul:
  • aveti nevoie de o conserva (cca 250 ml) de rosi tocate, pe care le mai maruntiti si le treceti printr-o sita, frecand cu o spatula, astfel nu se pierd rosiile si iese o pasta fina. (totul se poate inlocui cu bulion mai subtire sau subtiat cu putina apa)
  • se fierb: pasta de rosii cu putina sare, jumatate lingurita de zahar, 2-3 catei de usturoi pisati si piper pana devin un sos, apoi se adauga 2-3 linguri de parmezan ras
   Foile de pizza se ung cu sos, se pun felii de ciuperci proaspete, sunca, salam sau orice altceva (am pus salam uscat), se presara frunze de busuioc si parmezan ras. 
  Se da blatul la cuptorul incins la maxim, timp de 7-10 minute.


*acesta este un mod de a face pizza, din emisiunea lui Budy am invatat 4 variante, dar toate la randul lor.

...si poza de final, chiar finalul finalului :)), am avut niste mancaciosi la masa, ca eu pana sa fac poza s-a mancat   o pizza si trecusera la a doua :D, deci asta e ce a ramas din ea.  
  POFTA BUNA!

5 comentarii:

  1. Fain arata! Si mie-mi place pizza, dar din pacate... mai rarut asa! Adica, conform ritualului de familie, o duminica pe luna, noi doi singurei, mergem la o pizza si limonada! :)) Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nici eu nu fac prea des,nici macar lunar, asta a fost pt ca nu aveam nimic de mancare si a venit fratelo cu familia

      Ștergere
  2. Salut,

    Am intrat pe blog-ul dvs. si ne-a placut foarte mult - aveti retete culinare delicioase YUM!!! YUM!!!
    Ne-am bucura sa va avem in familia Petitchef

    Am fi incantati daca ati dori sa adaugati blog-ul dvs. la http://ro.petitchef.com astfel incat utilizatorii nostri, cat si noi, sa ne putem bucura de retetele dvs.

    Petitchef este un portal frantuzesc bazat pe retete culinare. Cateva sute de blog-uri sunt deja inscrise si beneficiaza de expunere pe Petitchef.

    Pentru a adauga blog-ul dvs. la http://ro.petitchef.com puteti folosi http://ro.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form sau puteti merge la http://ro.petitchef.com si dati click pe "Adauga blog-ul tau".

    Toate cele bune,

    Vincent
    Petitchef

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. va multumesc mult pt invitatie, cu siguranta ca voi intra in grupul dvs, chiar imi doresc. Va multumesc pt aprecierile aduse, imi ridicati moralul :0

      Ștergere
  3. Arata foarte bine! O sa o incerc si eu! :)

    RăspundețiȘtergere