23 mai 2012

croissant





Am revenit repede, repede cu o reteta de cornulete luate de foarte mult timp, cred ca eram in liceu pe acea vreme, dintr-un ziar la care erau abonati parintii mei.






INGREDIENTE:

  • 150 g unt
  • 4 galbenusuri
  • 1 praf de sare
  • coaja rasa de la 1/2 lamaie
  • 1 plic zahar vanilinat
  • 2 linguri de vin alb (am pus apa minerala, n-am avut vin)
  • 100 g smantana
  • 350 g faina
  • 300 g gem de capsune sau ce doriti (eu am folosit si branza dulce de vaca cu smantana, rom, zahar si stafide )
PREPARARE:

  1. se freaca untul la temperatura camerei cu zaharul. Se adauga treptat 3 galbenusuri frecate cu sarea, zaharul vanilinat, smantana, coaja rasa de lamaie, vinul si faina cernuta. Se framanta aluatul pana la omogenizare.
  2. se intinde aluatul si se impatureste de 3 ori. Se inveleste in folie de plastic si se da la rece pentru 15 minute. Am repetat acest lucru de 3 ori.
  3. se intinde o foaie groasa de 5 mm care se taie in patrate. Se aseaza in mjloc cate o lingurita de gem, se ruleaza patratul si i se da forma de corn.
  4. se pun in tava de copt in care s-a pus o foaie de copt si se ung cu galbenusul ramas.
  5. se coc la foc mediu timp de 25-30 min, in cuptorul preincalzit.

   Sunt numai bune pentru un pachet la scoala sau la serviciu.


                 POFTA BUNA!
  

12 comentarii:

  1. Ce bunatate am facut tu aici...?! Foarte faine sunt!!
    Pupici draga mea! Cam rarut pe la noi :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. te pup Simo. Daaaa am cam absentat, timpul a fost foarte crud cu mine in ultimele luni plus divesre probleme, de acum sper sa-mi reintru in ritm.

      Ștergere
  2. Super,mi-am notat si eu reteta!

    RăspundețiȘtergere
  3. 1 merge...ca suntem la regim :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) eu le-am facut prin februarie, dupa paste am intrat si eu la cura de slabire partiala

      Ștergere
  4. Am servit si eu unul.. si am luat si la pachet! :)
    Seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  5. te asteptam, sa-ti fie de bine si odihna placuta :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Ah ce bine arata , si sunt mooooarta dupa cornulete :) Dar mai tare ma omoara treaba cu frigiderul , 15 min , 15 min .. la timpul meu :( Dar am sa revin la reteta ta , promit :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu in primele 15 minute am pregatit umplutura, in urmatoarele 15 minute am spalat vasele si la urmatoarele minute am facut pauza de o tigara. Practic nu cred ca simti foarte mult timpul de odihna al aluatului. Dar te si inteleg, ca uneori nici eu nu fac biscuiti pt ca aluaturile respective cer odihna si de o ora....:)

      Ștergere
  7. Iau si eu cateva croissante pentru pachet!

    RăspundețiȘtergere