30 mai 2012

paine alba


 
   Mai demult am gustat din painea sefei mele, ce sa va zic...un deliciu, am si cerut reteta de la sotul ei pt ca era musai sa o execut si eu. Am primit-o listata frumos ceea ce-mi spune ca e luata de pe un blog. Asa ca daca cineva isi recunoaste painea sa ridice doua degete sus si sa-mi faca trimitere la reteta originala.





  Ingrediente:

- 400 g faina (650, 550, 480 am ncercate cu de toate chiar si 000)
- 300 ml apa calduta
- 3 linguri ulei de masline
- 20 g drojdie prospata (cand nu am avut am inlocuit-o cu 1 plic drojdie uscata de 7 g)
- 2 lingurite de sare (eu folosesc grunjoasa si am pus doar una ca iese prea sarata)
- 1 lingura de zahar (desi cica mierea devine toxica la tem crescute, credeam si eu asta, dar gata mi-a trecut,
   mai inlocuiesc zaharul cu o lingura de miere)

   Preparare:

  • se amesteca drojdia, sarea, zaharul, o lingura din faina si 6 linguri de apa calduta si se lasa la dospit la cald cam 30 minute, pana cand incepe sa faca bulbuci.
  • apoi faina se amesteca cu drojdia crescuta, uleiul de masline si jumatate din cantitatea de apa calduta
  • se framanta aluatul si se mai adauga treptat din apa ramasa pan ajunge sa aibe o consistenta mai moale. Cantitatea de apa difera in functie de faina pe care o folositi. Aluatul se framanta bine pana nu se mai lipeste de maini prin batere de blat (adica il luati in maini si-l trantiti, iar il apucati de margini si iar se tranteste si tot asa pana cand veti vedea ca devine foarte elastic dar nelipicios)
  • se lasa la dospit cca 2 ore la cald pana-si dubleaza volumul
  • se scoate aluatul pe blatul de lucru infainat, i se da forma dorita se pune in tava de chec, in vas roman, pe piatra cum doriti se presara cu faina si se mai lasa la odihnit 10-15 min, dupa care se da la cuptorul incins la 180 grade Celsius pentr aproximativ 45 minute.
  • este gata atunci cand o bati si suna a gol





   De cand am primit reteta sa stiti ca o tot repet in diferite variante, cu o alta ocazie o sa va arat ce se mai poate face.

   POFTA BUNA!!! 

6 comentarii:

  1. Fain arata painica ta!!! Eu nu pun zahar deloc.. un brutar mi-a zis ca zaharul nu-i bun decat la marirea numarului de calorii :) Nici n-o sa-ti dai seama de diferenta!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Simo draga, sa stii ca-ti dai seama cand lipseste zaharul, pt ca fac si fara pt tatal meu si am simtit. Tine foarte mult de gust si de persoana, fiecare percepe altfel. Cat despre calorii.....si asa mai mananc chipsuri, o lingura de zahar la cata paine mananc eu, nici u se simte :))
      Te pup draga.

      Ștergere
  2. Are un aspect foarte pufos. Si mare merit il are si zaharul-mierea, pentru asta se adauga la paine, ca sa obtii o paine mai moale.
    Cat despre miere, stai linistita, devine la fel de toxica ca si zaharul. Asa ca ori zahar, ori miere, tot una e.
    Pe curand.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daniela, asa bine imi prinde cand mai dai explicatii, asa invat si eu unele lucruri, ca din pacate nu-mi ajunge timpul sa stau si sa studiez. Ma bucur ca ai trecut pe aici.

      Ștergere
  3. eu sunt incepatoare intre-ale painii !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. coco draga, sa stii ca si eu bajbai, e mai mult dupa simt. Ce va spun eu aici e dupa metoda mea care pt pretentiile mele modeste a dat rezultate bune, eu sunt multumita. faptul ca impartasesc cu voi nu inseamna ca sunt o profesionista, de fapt evoluez si eu odata cu blogul. Te pup :-*

      Ștergere