28 iunie 2012

chiftele cu ciuperci




   Chiftelele se fac foarte usor dar dureaza pana le prajim, suntmigaloase, eu asa le-am vazut din totdeauna. Cand am aflat cu mult timp in urma ca se pot coace la cuptor, am zis gataaaa, de acuma pot sa le fac mai des, am eliminat partea plictisitoare si enervanta. Da ma deranja mirosul de prajit din bucatarie, grasimea sarita pe aragaz si pe pereti...aburi, grasime etc....voi femeile stiti la ce ma refer. Doamneeeeeee ce bine ca se pot face la cuptor, aleluia!!!!




   Cum am facut eu maglavaisul de chiftele:
  • cam 400 g care tocata amestec porc/vita, era1:1 facuta de mine sau doar vita pt bolnavi
  • 2 morcovi normali ca cei din gradina, nu aia biiiiig din supermaket si fara gust
  • 1 conserva de ciuperci champignon cred ca era de 250 g
  • usturoi, cativa catei, cat suportati
  • paine cam 2 felii
  • 1-2 oua
  • sare
  • piper
  • eventual alte condimente, tine de gust
  • frunze de patrunjel
  1. ciupercile le-am taiat marunt cu cutitul, am vrut sa se simta si nu le-am dat la nici o masina, nu le-am vrut pasta
  2. usturoiul l-am presat prin presa speciala de usturoi
  3. morcovii i-am presat la fel ca pe usturoi, in presa de usturoi
  4. am tocat cateva frunze de patrunjel (era iarna si nu am avut si alte frunze, acuma puteti pune ce aveti prin gradina)
  5. feliile de paine le-am inmuiat in apa, le-am scurs bine si apoi sfaramitat
  6. toate cele de mai sus le-am incorporat in macinatura de carne si am adaugat 2 oua. Am pus 1 ou si am vazut ca nu e suficient, asa ca l-am pus si pe al doilea. Nu va fie frica, va dati seama la mana daca e nevoie sau nu.
  7. am condimentat si le-am pregatit in mici bilute pt a le da la cuptor. Eu nu le-am mai tavalit prin nimic, le-am lasat asa.



    POFTA BUNA!!!

PS am uitat sa va zic avantajul, au un continut foarte scazut in gasimi nefiind prajite pe foc ci in cuptor, ele mai elimina si restul de rasimi ce-l mai au pe acolo, iar daca sunt doar din carne de vita, cu atat mai mult. Sunt numai bune si pt o dieta.

5 comentarii:

  1. Astea da chiftelute pe gustul meu,nu doar ptr ca sunt cu ciuperci ci mai ales ptr faptul ca sunt facute la cuptor ;)
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu am facut cu ciuperci dar bune trebuie sa fie si imi plac ca sunt date la cuptor,asa le fac si eu si imi plac ca sunt usor mai crocante :)

    RăspundețiȘtergere
  3. anda marinescu30 iunie 2012, 18:12

    Buna ziua. Imi face o deosebita placere sa citesc blogul dumneavoastra si sa vad ce mai este nou

    in blogosfera culinara. Mi-ar face deasemenea placere daca ati dori sa facem un schimb de link.

    Blogul meu este www.retete-sanatoase.ro .Astept cu drag un e-mail de la dvs, pozitiv sau negativ

    la adresa office@retete-sanatoase.ro

    Cu stima,
    Anda Marinescu.

    RăspundețiȘtergere