25 iunie 2012

prajitura cocos




   A trecut o luna de la ziua mea de nastere si nu am apucat sa va arat prajitura pe care am facut-o. Nu mi-am tinut ziua, nu am facut tam-tam mare, practic faceam oricum o prajitura pt ca era sfarsit de saptamana.
  Imi place nuca de cocos destul de mult si imi doream sa fac o prajitura cu nuca de cocos, asa ca  am facut dupa reteta din caietul mamei.





   PREPARARE:

   Blatul:6 albusuri se bat spuma cu 200 g zahar, se adauga 200 g nuca de cocos si o lingura de faina. Va rezulta un aluat mai compact, mai tare, se intinde cu ajutorul lingurii. Se pune in tava tapetata cu hartie si se da la cuptorul preincalzit la foc mediu pana cand este putin rumena pe margini.

inainte de coacere
dupa coacere

    Crema: 6 galbenusuri se freaca cu 200 g zahar pana-si mareste volumul si devine ca o crema, se adauga cacao foarte neagra cam 2-3-4 linguri (depinde cat de concentrata va place crema) si se fierbe pe abauri. O lasati la fiert pana cand crema are tinuta, nu mai curge, veti sesiza diferenta. In tot acest timp amestecati cu lingura de lemn pt a nu se carameliza. Se lasa la racit.
  Separat se freaca cam 200 g unt pana devine spumos, peste se adauga treptat din crema de cacao racita si se amesteca cu forta ca sa nu se taie crema.


  Crema se pune peste blatul racit. Este indicat a se lasa cateva ore la rece inainte de a fi taiata prajitura, asta pt cine are rabdare, ca eu nu am putut.



Va rog sa va serviti....
    POFTA BUNA!!!

8 comentarii:

  1. ...si nu ne-ai dat si noua ...:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. din pacate totul a fost pe fuga, dar uite ca va puteti servi acuma ;)

      Ștergere
  2. Eu servesc pentru ca este pe gustul meu.Pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. La multi ani sanatosi si fericiti!!! Cam cu intarziere, dar urarile de bine se primesc mereu :)
    Foarte buna prajitura ta... asa ca am sa ma servesc si eu cu o portie!
    Pup cu drag

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc, urarile de bine sunt binevenite oricand :D

      Ștergere
  4. La multi ani! :)
    Am servit, multumesc!

    RăspundețiȘtergere