6 iunie 2012

visine in miere de albine




  Pentru ca s-a deschis sezonul la facut provizii pentru la iarna, vin si eu cu o propunere pe care o stiu doar in teorie, netestata de mine.

  Am intrat in posesia mai multor retete de mancare-conserve facute la rece. Ele apartin d-nei Elena Nita Ibrian (asa scria pe recomandare). 
  M-au impresionat foarte mult conservele la rece, pe care o sa le impartasesc cu voi. Cu siguranta ca nu voi putea sa le testez pe toate, dar le voi posta pe considerentul ca sunt persoane care cauta asa ceva. Eu vreau sa incerc reteta cu visine si cu capsuni.



   Si acuma ce spune reteta:



     1 kg. de visine bine coapte, se curata de codite si samburi, punandu-se într-un borcan. Peste visine se toama 4 kg. de miere. Borcanul se înfasoara cu hartie închisa la culoare. Se lasa la loc uscat timp de 6 saptamani .
     Se scot apoi usor visinile cu o paleta, se pun în alt borcan, iar peste ele se toarna mierea în care au fost macerate ca sa fie bine cuprinse. Se leaga cu celofan si se pastreaza la loc racoros si uscat.
     Visinile astfel preparate se pot utiliza fie ca dulceata, fie în componenta altor preparate: salate, compoturi, prajituri, etc.
       Înainte de a fi utilizate în diverse preparate, visinile se lasa sa se scurga de sirop într-un vas emailat.
       Siropul rezultat se poate folosi si separat sau pastra la rece în borcan acoperit, sub forma de sirop de visine. 

   Abia astept sa testez si eu. Am sa incerc capsunile sub aceeasi forma cu deosebirea ca voi pune doar 2 kg de miere de albine la 1 kg de fructe. 

9 comentarii:

  1. Imi place .O idee noua !:)
    O favorizez !:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am vazut ca d-na Elena de fapt a scos carti cu mancare vie, trebuie sa le caut si sa lecturez, imi place ideea foarte mult.

      Ștergere
  2. Interesanta idee... doar ca mi se pare multa miere. Cred ca si tie... vad ca vrei sa reduci cantitatea de miere.
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. din punctul meu de vedere e multa, eu si la gemuri-dulceturi, reduc cantitatea de zahar, chiar si in prajituri. Dar ideea de a conserva la rece e foarte faina.

      Ștergere
  3. interesanta propunere , o sa fac si eu !

    RăspundețiȘtergere
  4. E bine de stiut! :)
    Zi buna sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna ziua.As dori sa/mi spuneti cum v-au iesit siropurile(dulci sau acrisoare) si daca se poate reduce cantitatea de miere ex.la visine sa pun 2 kg este OK sau va iasi acra? Vreau sa fac acest sirop din mai multe fructe,am o fetita cu probleme,anul trecut am facut sirop de visine la rece am respectat cantitatile dar a iesit foarte dulce,de aceea vreau sa incerc si cu miere.Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. corina nu am mai ajuns sa fac, din pacate. Poate reusesc anul acesta.

      Ștergere