17 iulie 2012

clatidiada 2 - Sufleu de clatite

 V-am spus aici despre inscrierea la clatidiada bloggerilor culinari. Mi-am incercat norocul si eu care nu a intarziat sa apara. Am primit minunata tigaie pentru clatite de la Fissler in colaborare cu Gateste Sanatos.
 In ziua in care am capatat-o am si bagat-o in probe, sunt multumita de ea, clatitele nu se prind daca se foloseste ulei la fiecare a doua-a treia clatita facuta, se spala foarte usor, este mai grea decat tigaile de clatite teflonate consacrate, ceea ce este bine. Totusi pentru mine este un mic incovenient faptul ca este grea, din aceasta cauza nu le pot intoarce in aer, trebuie sa folosesc o spatula. Si ca sa fie aproape perfect, tigaia are pe spate si o reteta de clatite, ii va veni randul si ei.
  Revenind la testare, eu am facut Sufleu de clatite:

necesar:
- tava rotunda de tort cu fund detasabil
- unt pentru tava
- 25-30 clatite normale
- 6 galbenusuri
- 170 g nuca macinata
- 100 g zahar
- 250 ml smantana pentru frisca
- 1 lingurita esenta de vanilie
- gem de caise ar fi ideal daca nu si de altceva

  • tava se unge cu unt cat sa ramana alba pe margini
  • se freaca galbenusurile cu zaharul pana-si dubleaza volumul, se adauga esenta de vanilie, smantana si nuca
  • clatitele se taie fidea si se presara o parte din ele in tava, asa imprastiate
  • se pune jumatate din crema de nuca, se presara inca o parte din fideaua de clatite si se adauga restul de crema de nuca, se pune capac cu diferenta de fidea ramasa, ultima parte sa fie doar din cateva bucati, nu mult.
  • se da la cuptorul incalzit la 150 grade Celsius timp de cca 40 de minute si nu, nu se usuca daca aceasta este intrebarea, focul este destul de slab
  • se scoate sufleul si se lasa la racit, se serveste cu gem/dulceata de caise

PS cel mai mult mi-a placut felia de sufleu ramasa la frigider, era asa racoritoare...perfecta

   POFTA BUNA!!!
      ....si multumesc Gateste Sanatos si Fissler

23 de comentarii:

  1. Suna bine, dar prea complicat pentru mine care nici clatite nu fac, d-apoi sufleu :)
    In schimb, vine sor-mea si face (ea are indemanare la aruncatul in aer - pentru a o intoarce, nu vorbesc de explozii :)
    Amintiri ... preferatele mele erau cele cu dulceata de trandafiri (ai mei au murit - deci am ramas fara dulceata) si cele cu branza de vaci.
    Pofta buna la tot ce vei face bunut in tigaia asta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc draga, ma bucur ca ai trecut pe la mine si te mai astept.

      Ștergere
  2. Si eu am remarcat acest mic aspect negativ al tigaii, adica nici eu nu am reusit sa le intorc aruncandu-le in aer. Nu cred ca greutatea sa fie de vina caci si tigaia mea de pana acum e grea, dar am reusit totusi. Dar de fapt, cum spunem noi in Ardeal: "atata
    bai sa fie!":)
    Ai facut un sufleu super! Mersi de reteta, o voi incerca in viitor!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, atata bai sa fie, la fel gandesc si eu. Multumesc de aprecieri, sa stii ca acest sufleu este de fapt o reteta ungureasca, dintr-o carte de bucate ungureasca, denumirea este alta, am schimbat-o eu deoarece am facut o mica improvizatie :P. Am vrut sa te vizitez pe blog, dar nu am reusit deoarece imi trebuie invitatie :(

      Ștergere
    2. Buna ziua , acest mic aspect negativ al tigaii poate fi redus la zero cu putina perseverenta:)). Va rog sa urmariti putin acest link http://www.youtube.com/watch?v=qVjN0M0y6KQ&feature=player_embedded.

      Ștergere
  3. Pana la urma ai reusit!:)
    Nu trebuie invitatie, doar ca blogul il scriu dintr-un alt cont. Sa ai un blog culinar inchis - n-ar avea rost sa-l scrii, nu?

    RăspundețiȘtergere
  4. da, da, asa e, pana la urma m-am prins :))

    RăspundețiȘtergere
  5. O minunatie din toate punctele de vedere...

    RăspundețiȘtergere
  6. daca faci tu...e super bun :)))

    RăspundețiȘtergere
  7. Apetisant , iar prezentarea este deosebita...

    RăspundețiȘtergere
  8. Am primit si eu tigaia azi.. abia astept s-o pun la treaba. Pana atunci pap o portie mare de la tine, ca tare bine mai arata...
    Te pup dulce

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ce ma bucur ca ti-a venit, sa stii ca ma tot uitam dupa tine sa vad cand faci clatitele, stiu ca tu vi cu ceva deosebit;) Te pup si astept cu nerabdare, spor.

      Ștergere
  9. Excelent sufle-ul facut de tine ! cu nuca, yumi,yumi imi place mult de tot.
    pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc dna Lia, eu ador nuca, o consum si asa in stare proaspata

      Ștergere
  10. Daca ai timp de un tag, ai o nominalizare la mine pe blog:
    http://blue-roses-blue.blogspot.ro/2012/07/liebster-blog-award.html
    (abia astept sa vad raspunsul la intrebarea 6 :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am fost in concediu, rupta de net, am sa intru ;)

      Ștergere
  11. Delicioase si prezentate super clatitele tale ,iar tigaia este intr-adevar minunata...Te-am votat cu drag in concursul gatestesanatos... Daca mai ai vreun vot si pentru mine... Budinca de clatite cu branza la cuptor Valentina Ionita
    Pupici si multa bafta

    RăspundețiȘtergere