8 august 2012

dulceturi si iar dulceturi

 

   Stiu ca este cam tarzie postarea, insa nu am avut timp de ea. In sezonul capsunilor si al caiselor am mai facut cateva borcane de dulceata atat in metoda clasica cat si cu gelfix super. (a se intelege ca nu am primit nimic de la producator si nu fac reclama, am vrut sa-mi satisfac curiozitatea doar).

   Dulceata de capsuni 3:1
   Procedeul este conform instructiunilor de pe ambalaj: la 1 kg de fructe se adauga 350 g zahar si un plic de gelfix super 3:1. Se da compozitia la fiert pentru 5 minute, se spumeaza, se pune in borcane si se lasa la racit prin rasturnarea borcanelor pentru a se raci dulceata amestecata, are tendinta de a se lasa in jos sucul, iar deasupra sa ramana fructele (am patit-o eu).
   Cam atat si e gata dulceata, la gust e foarte buna, cat e de sanatoasa sau nesanatoasa...nu stiu sa va zic si nu prea m-a interesat, nici capsunile nu mai sunt ce au fost. Asta este strict parerea mea.
   Si pozele:

am taiat capsunile, erau prea mari
deja amestecate cu gelfix si zahar, pe foc

le rasturnam, dar am plecat de acasa si le-am uitat asa :))
la final un borcan a ramas cu dulceata in capac :D

   Dulceata de caise 3:1

   Procedeul este acelasi ca la dulceata de capsuni de mai sus.
   Va las sa vedeti pozele:





 PRO:

  • nu se sta mult la bucatarie
  • fructele raman aproape intregi
  • se pastreaza culoarea
  • nu se foloseste mult zahar
  • si pentru moment zic ca stau si bine, desi in apartament e foarte cald. La acest aspect am sa revin si in primavara cu concluzia finala ;)
  • dulceata este foarte gustoasa, se simte aroma fructului
CONTRA: - pentru moment nu am nimic de obiectat



   Dulceata clasica de caise

   Am procedat intocmai ca la dulceata de capsuni  cu deosebirea ca la 1 kg de fructe spalate si curatate de samburi, am pus 400 g zahar, caisele erau mai acrisoare. Si aceasta varianta de dulceata imi place foarte mult si a iesit foarte buna, deoarece am avut norocul sa gasesc fructe foarte parfumate si aromate, desi erau de import.
   Pozele:

aici le lasam peste noapte sa stea in zahar



       La iarna vor fi bune tare.

12 comentarii:

  1. Bravo! Anul acesta inca n-am pus nimis, doar un borcan de castraveti. Degeaba, renovarea ne-a luat exact perioada pentru aceste treburi (si inca mai tine), iar acum am iarasi alte prioritati. Dar nu ma las, pana la toamna tot o sa iasa ceva si de sub mainile mele!:P:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, sunt convinsa ca vei face provizii, mai este inca suficient timp si acuma incep abia fructele de toamna care sunt mai multe. Iti doresc spor la treaba, nu e prea placuta treaba cu renovatul, eu in septembrie ma apuc :(

      Ștergere
  2. Foarte bine arata, cred ca e si foarte buna. Preferata mea este dulceata de caise pentru ca e mai acrisoara si as manca intruna :P Poate reusesc si eu sa fac anul asta, desi nu prea am timp liber mai deloc :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu prefer dulceata de caise din acelasi motiv. Oare mai sunt caise pe piata? As mai vrea sa fac dar nu stiu daca mai sunt, trebuie sa verific.

      Ștergere
  3. Ce bunatati ai facut!!! Eu mi-am incercat nocorcul doar cu dulceata de pepene galben, dar cred ca am avut eu asteptari prea mari :) Gustul dulcetei nu se compara cu fructul in sine...
    Restul dulceturilor, le i-au de la mama!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ce te mai invidiez, din pacate eu nu mai am de la cine cara :(, acuma trebuie sa-i fac eu si lui tata. Pup :-*

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. Multumesc, sunt incantata ca fructele si-au pastrat culoarea, chiar si la dulceata clasica

      Ștergere
  5. Yummy, ma prezint la dulceata!

    P.S. Ma intrebai despre aparatul foto: e un Sony, DSC-S2100

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ar fi placut sa te pot servi :). Iti multumesc mult pentru raspuns :-*

      Ștergere
  6. Arată super, și noi am făcut vreo două tranșe de dulcețuri. Trăiască Gelfix.

    Goodies in the house

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. traiasca, traiasca, ce sa facem, timpul este asa de scurt, nu prea ramane de multe lucruri, iar ca sa faci un gem clasic ai nevoie de cateva ore. N-as folosi in exces gelfix, dar e bun :D

      Ștergere