27 august 2012

tortul tiramisu de 1 an


   Sambata nepotelul meu a facut 1 an si duminica l-am sarbatorit. Cumnatica m-a insarcinat cu facerea tortului. Misiune nu foarte grea daca ai timp, dar cum eu am dat o tura rapida (de vineri noaptea pana duminica dimineata) prin Europa si m-am intors duminica dimineata, mi-au ramas practic doar 4 ore pentru minunatul tort. Solutia era sa fac ceva la rece si cum era si cald a venit numa bine tortul meu fresh. Asa ca am facut o "corcitura" de tiramisu.

 Pentru un tort de 30/40 am avut nevoie de:

  • 5 pachete de piscoturi de 200 g
  • cca 300-400 g branza dulce de vaca
  • 750 g mascarpone
  • 300 g zahar + inca o cantitate dupa gust (o sa vedeti de ce)
  • smantana pentru frisca 600 ml
  • 6 galbenusuri de ou
  • 3 plicuri intaritor pentru frisca
  • 2-3 plicuri zahar vanilinat
  • 2 lingurite esenta de rom
  • cocaze
  • cafea naturala
  • sirop de cocaze
  Cum am procedat:

Crema de branza dulce (seamana cu cea de la tarta fresh):
  • branza dulce se freaca bine pana are o consistenta cremoasa, se adauga un plic zahar vanilinat si zahar dupa gust (cantitate de mai sus de care va vorbeam)
  • cand s-a dizolvat zaharul, se adauga 250 g mascarpone si se omogenizeaza bine
  • 200 ml frisca se bate bine, cand sta tapana bine se adauga si un plic de intaritor si se omogenizeaza
  • frisca se incorporeaza in crema de branza dulce cu mascarpone si se da la rece, iar intre timp se face
Crema de tiramisu (puteti vedea si aici):
  • galbenusurile de ou se freaca cu 300 g zahar si 1-2 plicuri zahar vanilinat (eu data viitoare voi pune mai putin zahar, pentru mine e prea dulce) pana devin ca o crema si isi dubleaza volumul
  • se adauga 500 g mascarpone si 2 lingurite esenta de rom, se incorporeaza bine totul
  • 400 ml de frisca se bate bine si se adauga 2 plicuri de intaritor (cum am explicat mai sus)
  • frisca se incorporeaza bine in crema de mascarpone si se da la rece
Asamblare:
  • stratul de jos de piscoturi l-am insiropat in cafea, foarte putin ca sa nu faca balta
  • peste am pus crema de branza dulce (deoarece e mult mai grea), peste care am presarat un strat de cocaze rosii (sunt foarte bune si acrisoare, le-am pus cu scopul de a taia greata)
  • peste crema am pus stratul doi de piscoturi insiropate in sirop de coacaze rosii (am folosit sirop de coacaze cu acelasi scop, de a fi un tort fresh, usor acrisor)
  • la randul doi de crema am folosit treisfert din crema de mascarpone
  • am mai adaugat un strat de piscoturi insiropate in cafea si peste am pus sfertul de crema ramasa
   Cand am terminat de asamblat tortul, am trecut la ornat dupa cum vedeti in poza. Munca de ornare nu-mi apartine, artistul meu din casa se ocupa cu asta, facem echipa buna, asa ca laudele sunt pentru boyfrendu meu :P
  A trebui sa-l transport cam 40 de km pe cadura mare de la pranz, de la oras la tara, a fost cel mai lung drum din viata mea, dar a meritat. Clima din masina nu mai are freon, deci va dati seama ce emotii am avut, imi era frica sa nu se topeasca tot.
  Ma bucur ca a fost apreciat de catre toata lumea, s-a mancat foarte repede, parca eram termite nu oameni, a prins bine o felie mare de tort rece, fresh si usor digerabil, pe asa o caldura.
  Nepotelul cel mare, cand m-a vazut cu tortul, mai sa ma darame, striga la mine ca vrea si el asa un tort de ziua lui. Aici se vede si tortul de la ultima lui zi de nastere.
   Poze in sectiune nu am apucat sa fac, chiar si aceasta poza e cu amprenta celui mic care tinea neaparat sa bage manuta.
  Am uitat sa precizez ca tortul a fost facut pentru 20 de persoane, adulti toti.
  Sper ca va place, trebuie doar sa ma credeti pe cuvant ca arata bine si era gustos. Pentru voi nu a mai ramas nimic :D

sarbatoritul

nepoteii mei care se iubesc foarte mult


Voi cum v-ati petrecut in acest sfarsit de saptamana?

20 de comentarii:

  1. Bravo, draga, cu asta ti-ai dat doctoratul in cofetarie!! :P
    La multi ani, nepotelului!! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, esti draguta. Nepotul nici nu stia ce se intampla, de ce atata lume pe acolo :))

      Ștergere
  2. sa va fie de bine...dragut sarbatoritul !

    RăspundețiȘtergere
  3. super tortulet si la multi ani sarbatoritului!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce frumusete de tort ai facut!! Sa-ti traiasca nepoteii!!
    Eu in weekend am fost in Moldova: Agapia - Tg. Neamt :)
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. Un tort tare dragut.
    La multi ani copilasului frumos.

    RăspundețiȘtergere
  6. La multi ani nepoteluli, sa creasca mare si sanatos!! Tortul este super!

    RăspundețiȘtergere
  7. Va multumesc pt urarile de bine, ii iubesc mult pe amandoi

    RăspundețiȘtergere
  8. Sa-ti traiasca nepotelul, tortul a iesit divin!

    RăspundețiȘtergere
  9. Sa va traiasca nepotelul si felicitari ptr "corcitura" :)
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  10. Oooo!
    La Multi Ani cu sanatate si bucurii.
    Micul sarbatorit nu a mai vrut un tort si a 2-a zi? unul numai ptr el?
    :)

    felicitari si ptr boyfrendu' tau ;)
    faceti echipa buna. macar voi ati apucat o felie ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, nepotelul nici nu a gustat din propriul tort, nu era curios :)).
      Si da, am mancat din plin din tortul asta, era tare bun.

      Ștergere
  11. Tortul e super. Sunt disperată după tiramisu.

    www.zadinblog.com

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) te cred, cam la toata lumea-i place tiramisuul, Multumesc ca ai trecut pe la mine.

      Ștergere
  12. veeeezi? Am avut dreptate!
    sigur merge tortul asta si pentru ziua sotului meu..ce daca el are...un picutz mai mult de 1 an?:))) e prajitura lui preferata!! :)
    deci, gasit reteta tort aniversar! saru'mana!!:)

    RăspundețiȘtergere
  13. Ma bucur ca ai gasit ceva pe plac, este foarte usor de facut cat si de mancat, avand fructe este foarte lejer. :-*

    RăspundețiȘtergere