30 martie 2013

Panettone - Colomba Pasquale



  Pentru ca noi tinem si pastele catolic si pentru ca este prima data cand suntem la casuta noastra, mi-am zis ca trebuie sa fac si eu traditionalul panettone. 
  Reteta am luat-o de la d-na Laura.
  Este traditionalul panettone pe care-l fac italienii, gustul il depaseste cu mult pe cel al panettoneului din magazine, este o pufosenie foarte aromata si gustoasa. Desi se pregateste pe parcursul unei zile, cam 10 ore, la final veti spune ca merita efortul. Sper sa aveti o zi la dispozitie pentru al face de pastele ortodox J .
  Deoarece nu am forma de panettone, am pus compozitia in forma de tort rotunda, cu gaura la mijloc, dupa cum veti vedea. Asadar aluatul este potrivit pentru aceasta tava.

Primul aluat:
40 gr faina  
40 gr lapte
25 gr drojdie proaspata/7 gr drojdie uscata
1 lingurita miere 

Al doilea aluat:
Primul aluat
100 gr faina
130 gr lapte

Al treilea aluat:
Al doilea aluat
100gr faina
20 gr unt
20 gr zahar

Al patrulea aluat:
Al treilea aluat
210 gr faina
2 oua (120 gr)
80 gr unt
170 gr coaja de portocala confiata/caise deshidratate/stafide/ coaja lamaie/coaja portocala
120 gr zahar
1/2 lingurita rasa sare

Glazura:
25 gr migdale
30 gr albus
75 gr zahar
In plus:
10-15 samburi migdale
zahar pudra


aluat dospit

Primul aluat:
  Daca folositi drojdie proaspata, dizolvati-o  in laptele usor caldut. Daca aveti drojdie uscata, faceti un aluat din compozitia de mai sus, va fii mai moale ca si compozitie. Se lasa la dospi 30 de min, la loc cald.





Al doilea aluat:
    Peste primul aluat se adauga faina si laptele caldut. Se lasa la dospit 45 de min.





aluat dospit
Al treilea aluat:
  In al doilea aluat se incorporeaza zaharul foarte bine, apoi se adauga treptat faina si se framanta foarte bine. Apoi se adauga untul la temperature camerei si se framanta aluatul pana la incorporarea acestuia. Se lasa la dospi timp de 60 de min.


Al patrulea aluat:
  Si cel care necesita mai mult timp de framantare, cam o ora.
  Peste al treilea aluat se adauga zaharul, se framanta sufficient timp, pan ace acesta este inglobat bine si s-a topit, cam 15 min.
  Se inglobeaza treptat faina, va parea dificil dar cu staruinta veti reusi, se framanta bine.
  Se adauga ouale pe rand si intregi. Mai intai unul si se framanta  pana la incorporarea acestuia, cca 25 de min, apoi se procedeaza la incorporarea celuilalt ou, dureaza inca cca 15 min. Framantati bine aluatul pana este omogen.
  Adaugati sarea si untul la temperature camerei si framantati pana la incorporare perfecta. Mie mi-a rezultat un aluat destul de moale si l-am lasat cu aceasta consistenta. Adaugati fructele confiate (eu am avut caise si prune, coaja rasa de portocala si lamaie) dupa ce in prealabil au fost hidratate in apa cu esenta de vanilie.
  Lasati la dospit aluatul inca 2-3 ore.

  Dupa ce a dospit, pentru ca era destul de moale, am rasturnat aluatul direct in tava de copt si se mai lasa la crescut inca 2 ore.
aluatul dospit

  Se da la copt in cuptorul preincalzit la 170 grade Celsius, timp de cca 45 de minute.
  Tot ce mai ramane sa faceti este sa-l lasati la racit si apoi sa-l savurati cu pofta.

*eu nu am folosit glazura deoarece nu vroiam un panettone dulce si nu am vrut sa risc cu migdalele, in cazul vreunui musafir allergic.
 *reteta o puteti gasi aici

.

  
Am avut trecere cu acest desert si cu greu mi-au ramas cateva felii pentru a le poza.

  Va doresc sarbatori fericite!!!




6 comentarii: