12 februarie 2014

tort de arahide



   Va salut cu drag. Am absentat o eternitate. Copilul ma solicita foarte mult si nici nu vreau sa-l neglijez nici macar pt blog.
Am facut azi repede, repede un tort asemanator cu cel din ikea. Am reusit sa-i fac si poze, minune mare. Asa ca impartasesc cu voi. Nu am poza in sectiune, am sa revin dupa ce se taie tortul. Se face foarte repede si e usor de pregatit 

BLAT:
  • 4 albusuri
  • 140 g zahar pudra
  • 200 g arahide macinate cat mai fin

CREMA:
  • 4 galbenusuri
  • 100 ml smantana pt frisca (frisca lichida)
  • 110 g zahar tos
  • 2 plicuri zahar vanilinat
  • 100-110 g unt nesarat/margarina
  • 1 lingurita esenta de vanilie

BLATUUL:
  • Zaharul pudra se amesteca cu arahidele macinate.
  • Albusurile se bat spuma cu un praf de sare
  • Se incorporeaza arahidele si zaharul in albusurile batute spuma amestecand usor cu o lingura sa nu se lase
  • Amestecul obtinut se toarna intr-o tava rotunda si se da la cuptorul incins la 170 grade Celsius pt cca 25 de minute
  • Se lasa la racit


CREMA:
  • Intr-o cratita mai mica se pun pe foc galbenusurile, zaharul tos, zaharul vanilinat si smantana. Se lasa sa fiarba pana devine o crema mai groasa. Se amesteca intr-una cu grija sa nu se faca cocoloase
  • Se ia de pe foc si se adauga esenta de vanilie
  • Cand s-a racit crema se adauga untul/margarina (eu am folosit margarina)

 crema fiarta

   crema amestecata cu margarina

Se asambleaza tortul, se orneaza cu arahide sau dupa dorinta si se da la rece cateva ore inainte de servire.

7 comentarii:

  1. Oho, bine ai revenit!! Sper sa fie de lunga durata revenirea! :p
    Reteta ta pare foarte simpla la prima citire, nu stiu si practic daca voi mai avea aceeasi parere :)))

    Puup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Chiar ca este o reteta foarte usoara si sunt tentata sa o pun in practica. Spune-mi te rog, blatul nu este uscat? Este suficienta crema pentru a deveni zemos, sau pot sa ii fac un sirop pentru a-l insiropa? Familiei mele i-ar placea un blat mai insiropat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bianca blatul este practic o bezea mai consistenta. Nu e necesara insiroparea.

      Ștergere
    2. Multumesc mult strumfa bucatareste :)!!! Baietelul meu va fi foarte fericit sa bucataresc un astfel de tort pentru el! Mi se pare foarte simpla reteta si cred ca este Yammyyyy !!!

      Ștergere
  3. :)) nu stiu daca e de durata. Chiar si acu copilul e calari pe mine :D
    E un tort usor de facut. Merita incercat. Mie mi-a luat o jumatate de zi ca faceam printre schimbat de scutece si hranit copilul.

    RăspundețiȘtergere
  4. Bine ai revenit mamica scumpa! Ma bucur ca ne-ai adus asa bunatate, ca esti bine, si ca bebelu` a crescut! Poate vii si cu poze cu bebe! :)
    Pupici

    RăspundețiȘtergere