27 februarie 2015

Coaja de portocala confiata

  

 Am vazut la un moment dat pe un canal tv culinar, doua metode de a confia coaja de citrice, in cazul de fata, portocala. Eu am ales metoda cea mai simpla si la indemana, fara cantitati (exact ce imi place mie), totul facut la “ochi”.
    Sa va povestesc putin. Am avut cateva coji ramase de la portocalele stoarse pentru suc, care in prealabil au fost spalate, asa ca nu am vrut sa le arunc, era pacat de ele, erau frumoase, nu erau lovite deloc. Asa ca am procedat dupa cum urmeaza:

·        Le-am curatat de pulpa ramasa si de partea alba, partial, nu e important sa eliminati toata acea parte alba, nu vor fi amare, garantez.
·        Apoi am feliat coaja, dupa cum puteti vedea in poza


·        Toate feliile le-am pus intr-o cratita si am acoperit cu apa, apoi am pus la fiert pe foc mic. Se lasa la fiert pana scade apa
·        Se scurg de apa feliile de portocala si se lasa deoparte
·        Se pune iar apa in cratita si se da in clocot, se adauga cojile de portocala si se da focul incet. Se lasa sa fiarba pana scade apa
·        Se scurg iar de apa, intr-o sita.
·        In cratita punem iar apa si de data asta adaugam zahar ca pentru sirop, deci sa fie duuulceeee. Dam in clocot si adaugam cojile taiate.
·        Lasam la fiert pana scade apa bine si scurgem cojile de portocala intr-o sita
·        Eu le-am pus la zvantat pe o hartie cerata pt vreo 2 ore


  • Dupa ce s-au zvantat cat de cat, le-am tavalit prin zahar tos si le-am lasat la uscat, sa se cristalizeze, pentru cateva zile.  In bucataria mea dureaza uscarea cca 3 zile


    Cojile astfel conservate pot fi pastrate si 40 de ani, desi cu siguranta daca veti face, nu vor rezista in camara mai mult de cateva zile :P
   Pot fi consumate ca atare, sunt un deliciu sau in diferite compozitii si mancaruri sau prajituri, fiecare dupa imaginatie. Eu am folosit si la clatite.



*confierea nu e pentru cei care sunt fixati, dar fixati rau, pe ideea ca zaharul e bau bau (nici noi nu consumam zahar prea mult, aproape deloc, dar nu cad in extrema, uneori e nevoie si de zahar)

Pofta buna!!!!!

2 comentarii:

  1. Foarte buna idee ta.. voi face si eu.
    La Multi Ani
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur ca iti place si ca de obicei, raspund cu intarziere :( . Nu sunt deloc consecventa...
    Sper sa imi intru in ritm treptat. Pupici :-*

    RăspundețiȘtergere