9 aprilie 2015

Gofre sau waffe



    Eu le spun gofretite J , deoarece nu am aparatul special si le fac la aparatul pentru sandvis si la tigaie, precum clatitele americane (pancakes). Mi-a spus sotul ca ar cam fi timpul san ne luam si asa ceva, desi loc de depozitare nu mai avem. Oricum, ideea e ca sunt foarte gustoase iar copilul le adora, ar manca toata ziua “tite tite tite….” J J
  INGREDIENTE:
·       1 cana si treisfert de faina
·       1 cana si treisfert de lapte
·       1 lingura de zahar (eu folosesc zahar brun)
·       1 lingurita si jumatate de praf de copt
·       ½ lingurita sare
·       2 oua intregi
·       6 linguri unt topit
·       1 lingurita esenta de vanilie sau alte arome (coaja rasa de lamaie, portocala)

    Se da totul la blender sau le amestecati usor cu telul pana se omogenizeaza bine. Se lasa la odihnit pt cca 15 min. Consistenta aluatului seamana cu a unei smantani.
   Se coc in aparatul special, nu stiu care e cantitatea indicata, am spus mai sus de ce. In tigaie se pune cate o lingura si se prajesc pe ambele parti.
   Aceasta este reteta de baza de la care puteti devia dupa imaginatie si gusturi.


    Noi le servim cu o crema de branza dulce (facuta de mine) si cu dulceata.


Pofta buna!!!

6 comentarii:

  1. Gofre mai cumparam, e bine de stiut reteta, nu m-am gandit sa fac in casa.

    RăspundețiȘtergere
  2. Hristos s Inviat! Mi-ai facut o pofta cu grofele astea, de nu-ti spun!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarat a inviat. Sper ca intre timp ti-ai stamparat pofta. Pupici

      Ștergere
  3. Fligler Madalina11 mai 2015, 18:05

    Exista aparate, eu am un Philips, care seamănă cu cel de sendwich dar se schimba plăcile acelea și poți face goale, sendwich sau grătar. Așa e al meu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiu Madalina, dar parca nu ii vie randul, inca nu e o prioritate pt mine. Si cum am spus mai sus, aparat de sandvisuri am, acu sa iau inca unul...si asa nu stiu pe unde sa le mai dosesc :))))

      Ștergere